13 de març 2016

«Ningú et coneix com jo», de Roger Peña Carulla. Intèrprets: Míriam Marcet i Xavi Sáez. Disseny vestuari: Eulàlia Miralles. Disseny escenografia: Albert Ventura. Disseny llum: Marc Lloret. Cap tècnic: Marc Lloret. Ajudant direcció: Aleix Peña Miralles. Direcció: Roger Peña. Entresòl de Produccions. Teatre Borràs, Barcelona, 12 març 2016.

Sembla que l'anatomia forense està a l'ordre del dia, pel que fa a la ficció. I, si no, vegem la coincidència ambiental entre aquesta obra de Roger Peña (Barcelona, 1959), autor també de «Cremats», «Iaia!» o «El recanvi» —que ja fa temps que ha rondat pels escenaris de fora en una versió en espanyol com el Miami Dade County Auditorium, a més de la previsió d'una gira per les Amèriques i el circuit hispà dels EUA— i la sèrie televisiva de TV3 «Nit i dia» que, ben al contrari del que podia semblar, no ha allunyat els espectadors de a pantalla pel temor a la seva presumpta escabrositat. Però de la ficció cinematogràfica a la ficció teatral, l'atmosfera del bisturí, les bates verdes, els llums freds fluorescents i la llitera que fa la funció de l'antiga "pedra", com s'anomenava popularment quan els tanatoris no eren un negoci com ara, hi ha un impediment entre la cuirassa protectora de la distància del fotograma i el realisme directe dels cossos en viu... [+ crítica]