01 d’agost 2018

L'amfiteatre de Montjuïc es posa el “maillot groc” del Grec 2018 amb una mitjana molt alta d'ocupació

 Les tendències del Festival Grec són com les tendències de vot: pugen i baixen, oscil·len i es capgiren segons els vents que bufen. Aquest Grec 2018 els vents han bufat a favor de l'aire lliure. I d'aquesta manera, l'amfiteatre Grec de Montjuïc s'ha posat al capdavant de tots els espais pel que fa a la mitjana d'ocupació amb una xifra gairebé de rècord: un 92,5% amb alguns dels espectacles pràcticament al 100%. L'amfiteatre, símbol del Grec, ha pujat al pòdium, doncs, amb el maillot groc. Un maillot que ha compartit, a dreta i esquerra, amb els espais de Montjuïc: el Teatre Lliure —amfitrió dels espectacles anomenats internacionals— i el Mercat de les Flors —fidel com li pertoca als espectacles més destacats de dansa— amb ocupacions mitjanes del 92% i el 90% respectivament. A l'altra banda de muntanya, el Lliure de Gràcia i el TNC de les Glòries no han quedat enrere, amb un 98% i un 95% atribuïts en exclusiva als espectacles «Là» i «Falsestuff». En canvi, l'anomenat Grec Ciutat, és a dir, aquell que ha englobat sota el seu paraigua els teatres urbans de Barcelona, ha patit les conseqüències d'una programació més «conservadora»... [Article íntegre del Balanç del Grec 2018]