«Llegat», de Daniel J. Meyer. Intèrprets: Àngels Gonyalons, Pau Oliver i Marc Pociello. Escenografia: Anna Alcubierre. Il·luminació: David Bofarull. Espai sonor: Aka Teatro i Daniel J. Meyer. Vestuari: Aka Teatro i Montse Rodríguez Clusella. Ajudant d’escenografia: Marc Saborit. Coordinació tècnica: Oriol Pino. Tècnic/a en gira: Oriol Pino/Xènia Lledó. Construcció escenografia: Pascualin Estructures. Sistemes led: Jorba Miró / Estudi- taller d’escenografia. Producció executiva: Daniel J. Meyer i Montse Rodríguez Clusella. Fotografies: David Ruano. Logo: Quim Àvila. Distribució: Bitó Produccions. Agraïments: Esteve Clos, Miriam Compte i Tatiana Halbach. Equip Teatre Akadèmia: Direcció artística: Guido Torlonia. Gerència i Cap de producció: Meri Notario. Cap de comunicació i màrqueting: Míriam Font. Premsa i assistència a la direcció artística: Fernando Solla. Cap tècnic: Lluís Serra. Tècnic auxiliar: Victor Castro. Cap de sala: Núria Farrús. Gestió de públics: Rubén Salinas. Community Manager: Eladi Bonastre. Cia. AKA en residència al Teatre Akadèmia. Ajudant de direcció de l'espectacle: Daniel J. Meyer. Direcció de l'espectacle: Montse Rodríguez Clusella. Teatre Akadèmia, Barcelona, 10 maig 2024.
Àngels Gonyalons diu que es regenera com a actriu treballant amb intèrprets de noves generacions, com li ha passat recentment amb el celebrat musical «L'alegria que passa». El fet és que, si continua així, donant-los tres voltes amb la seva energia cada vegada que comparteix escenari amb ells, potser aviat no en quedaran gaires, de joves vull dir, perquè els acabarà esgotant un darrere l'altre. Tot aquest doll a raig d'energia que desprèn sempre l'actriu es repeteix sense restriccions de cap mena en aquest espectacle de petit format però de gran ambició argumental creat per l'AKA, una de les companyies emergents que no ha parat de despuntar des del seu espectacle «Also Known As», capitanejada pel tàndem Daniel J. Meyer i Montse Rodríguez Clusellas. Els protagonistes de l'obra són només tres: una mare executiva i benestant que es planteja fer un gir radical a la seva vida; un fill a la vintena, gai, consentit i criat en la desmesura; i un amic amb pretensions d'amistançat de cap de setmana, també gai, a la ratlla dels trenta-cinc, que topa amb la relació irada, d'amor i odi, i eixelebrada de la mare i el fill que acaba de conèixer. I fins aquí puc parlar. Perquè «Llegat» fa un salt des de la festa esbojarrada —que arrenca amb Àngels Gonyalons traient a la pista tres o quatre espectadors de primera fila— a propinar un cop de puny a l'estómac, tan inesperat com eficaç dramàticament. I, com deia, s'imposa el mutis per respecte als futurs espectadors... [+ crítica]