«BioLògica», de Sílvia Navarro Perramon. Intèrprets: Clàudia Benito, Victòria Pagès i Mar Ulldemolins. Veu en off: Anna Sahun. Escenografia: Paula Bosch. Il·luminació: Guillem Gelabert. Vestuari: Pol Cornudella i Noemí Galí. So: Sergi Andrades. Moviment: Alba Sáez. Fotografia: Kiku Piñol. Vídeo i xarxes: Eladi Bonastre. Ajudant de direcció: Montse Vellvehí. Producció: Pol Cornudella i Adriana Nadal. Agraïments: Berta Riera i Anna Sahun. Una producció de Sixto Paz i la Sala Beckett. Direcció: Pau Roca. Sala Beckett, Barcelona, 17 octubre 2024.
Molt bé. Primer va ser la cigonya. Després, va ser París. Però els temps, en època de globalitat, han canviat. Les cigonyes van escasses. Sobretot des que se socarrimen quan topen amb les línies de molt alta tensió. I tot el que ve de París és molt car. Aleshores, no és estrany que qui finalment decideix tenir fills —o un fill, que la caixa no està per gaires alegries!— s'avingui a aquest nou mètode “sociofilialcapitalista” que sota el nom comercial de «Bialogical» ofereix el lloguer, mitjançant el rènting, un contracte de lloguer que si bé s'ha popularitzat en l'ús de vehicles, tot just està a les beceroles pel que fa a l'ús de nadons. I aquesta és la “boutade” que l'autora Sílvia Navarro Perramon (Barcelona, 1982) es permet amb aquesta família matriarcal que integren una mare que frisa per ser àvia i dues germanes que són com el blanc i el negre —tot i que destaquin per la seva estètica vermellosa tirant a rosa, que és on l'amor diuen que més s'hi posa. La germana petita ha triomfat en la seva branca professional. Potser no tant, en l'amor, i per tant no pot completar aquell triangle tan carrincló que ho resolia tot, quan encara no hi havia psicòlegs: salut, diners i amors. La germana gran, no ha tingut tant d'èxit. I, a més, ha trencat el seu matrimoni. I viu amb la germana petita perquè no té ni un ral. La mare les va criar en solitari, model perfecte del que s'anomenava en veu baixa el segle passat “mare soltera” i que ara té un nom més tècnico-burocràtic: monoparental... [+ crítica]