«Derecho a pataleta. La missió més trepidant de les espies de veritat», de Berta Prieto i Lola Rosales. Intèrprets: Belén Barenys, Natàlia Barrientos i Paula Vicente Mascó. Espai escènic: Paloma Lambert i Lola Errando. Disseny i confecció de vestuari i construcció d’escenografia: Paloma Lambert. Disseny il·luminació i audiovisuals: Lola Errando. Disseny de so i cap tècnic: Iker Rañé. Coreografies: Marc Oliveras i Marta Ros. Gràfics: Alma Mariscal. Il·lustració del cartell: Eduard Sales. Assistent d’audiovisuals: Carolina Lakiszyk. Assistent de so: Núria Barrientos. Assistent de moviment: Marc Oliveras. Ajudant de direcció i producció executiva: Marta Colell. Una producció de la companyia Las Chatis de Montalbán amb el suport de la Sala Beckett. Direcció: Berta Prieto i Lola Rosales. Sala Dalt, Sala Beckett, Barcelona, 26 abril 2023.
El cinema i les sèries d'animació, el còmic, els jocs d'internet, els dibuixos animats de finals del segle XX, el Súper 3 d'abans i l'SX3 d'ara, el cinema d'acció, el mite de les superheroïnes, l'idealisme juvenil capaç de salvar el món, la influència de les novel·les gràfiques i dels relats de literatura per a joves interactiva que proposen triar la pròpia aventura... de tot això i una mica més hi ha en aquest espectacle d'una companyia creada per Berta Prieto i Lola Rosales amb ressonància patronímica tan castissa com «Las Chatis de Montalbán» per la seva relació burocràtica que un dia van patir amb l'Agència Tributària amb seu en aquest carrer madrileny. Companyia jove, que elabora una eclèctica, acolorida i enjogassada dramatúrgia a partir d'una anècdota pròpia, una nit de festa, en bicing i alguna copa de més, amb ressaca anticontrol d'alcoholèmia i amb la picabaralla amb una patrulla de la guàrdia urbana de Barcelona que els va donar la idea i el títol principal, en la llengua del cos: «Derecho a pataleta». La rebequeria de l'espectacle va prenent forma a manera que les tres protagonistes, des del seu món de ficció, ironitzen sobre les misèries de la vida convertides en tres “superwomen” però també amb les seves flaqueses, el seus dubtes i les seves frustracions... [+ crítica]