«Angle mort», de Roc Esquius i Sergi Belbel. Intèrprets: Berta Bähr, Antonio del Valle, Ramon Godino i Rafaela Rivas. Assistent de moviment: Pau Zurriaga. Disseny de vestuari: Elena Ballester. Disseny d'il·luminació: Daniel Gener. Disseny d'escenografia: Apunta Teatre SCCL. Foto: Sergi Panizo. Vídeo: Jofre Blesa i Àngel Grisalvo. Dissey gràfic: Dani Ballesteros. Música original: Malacara Band. Producció executiva: Apunta Teatre SCCL. Agraïments: Albert Lozano, Pilar Sardà. Ajudant de direcció: Marc Menéndez. Direcció: Lluís Elías. Sala Versus Glòries, Barcelona, 20 gener 2020. Reposició 3a temporada: 21 agost 2024.
¿Teatre mut, com l'antic cinema pioner...? ¿O potser no hi ha so i els intèrprets, ni que estiguin tan pròxims als espectadors, no se senten...? ¿Teatre gestual, potser...? Ni una cosa ni les altres. L'arquitectura teatral d'«Angle mort», una obra a quatre mans de Roc Esquius (Súria, Bages, 1982) i Sergi Belbel (Terrassa, Vallès Occidental, 1963), té un embigat que, a primer cop d'ull, no es veu, però que aguanta tota l'estructura de la trama. I és aquesta estructura —el discurs sembla que en principi sigui només una excusa— el que ha fet que aquesta comèdia satírica sobre les pressions laborals contemporànies es repesqui per tercera temporada, estrenada el 2020, i ho faci coronant ara les cent funcions i després que els Premis Teatre Barcelona, de votació dels espectadors, l'hagués escollit com a millor espectacle de proximitat. ¿I quina és l'estructura d'«Angle mort»? Doncs, una situació d'extrema actualitat com és la fallida d'una empresa emergent, una start up, en llenguatge financer, amb el cap i tres empleats, al servei d'una mirada psicològica sobre com actuen els éssers humans en segons quines situacions extremes i quin és el seu doble joc i la seva doble cara... [+ crítica]